GENERATIEWIJSHEID voor MKB
Mogen werknemers in jouw bedrijf wel wat meer verantwoordelijkheid nemen? Wil je dat medewerkers meer zelfstandig gaan werken? Of krijg je de jonge generatie werknemers moeilijk mee in jouw manier van werken?
Dan is het tijd voor verandering.
Ik ben blij te horen dat je deze signalen oppikt en er iets aan wilt doen. Dat maakt jouw bedrijf een stuk toekomstbestendiger. En bovendien aantrekkelijker voor jonge mensen om er te werken.
Een manier van bedrijfsvoering die past in de huidige maatschappij maakt bovendien meer wendbaar. En geeft jou als werkgever uiteindelijk ook veel meer rust.
Wellicht heb je je al wat verdiept in nieuwe manieren. Of gehoord over hoe Ricardo Semler (Semco-stijl) en Jos de Blok van Buurtzorg (cyaan organiseren) hun organisaties inrichtten.
Er zijn vele methoden en theorieën te vinden over het invullen van je bedrijfsvoering. Prachtig bedacht (en uitgevoerd). Maar het roept ook veel vragen op.
Welke methode moeten we kiezen? Waar begin ik? En hoe krijg ik mensen mee? Wat doen we wanneer er weerstand komt? Of wanneer het proces spaak loopt?
Nou. Dan bel je mij.
Ik begeleid bedrijven op weg naar een toekomstbestendige manier van bedrijfsvoering. Dat doe ik door te onderzoeken waar ondernemers het beste kunnen beginnen. Zodat je met zo min mogelijk inspanning, zo veel mogelijk verandering kunt bewerkstelligen. Daarbij support ik jullie op het moment dat jullie vastlopen in het proces.
Jullie krijgen antwoorden in ‘Generatiewijsheid'. Met deze methode doorlopen jullie 4 fases. Die begint bij de vraag: wat is het doel en eindigt bij het behalen van dat doel.
Bijvoorbeeld:
Je wilt dat werknemers meer zelfstandiger werken. (doel)
Na fase 1 weet je waar je moet beginnen om dat voor elkaar te krijgen.
Na fase 2 weet je hoe je mensen meekrijgt.
Na fase 3 gaan jullie aan de slag om meer zelfstandig te werken. Met de successen en tegenslagen die daarbij horen.
Na fase 4 werken werknemers zelfstandiger en weten jullie hoe je dat moet behouden. (doel behaald)
Spoiler-alert: hoe jullie bedrijf er inhoudelijk uit moet komen te zien, ga ik je niet vertellen. Dat zou kwakzalverij zijn en een korte-termijnoplossing. Een doekje voor het bloeden. Daar houd ik niet van. Ik help jullie kijken op welk niveau en met welke kennis jullie ZELF aan de slag kunnen. Daarmee wordt het een duurzame verandering.
Ik hoor je denken. “Kost zeker een godsvermogen.”
Dat mag, dat moet je dan wel even van tevoren aangeven zodat ik de prijs naar boven bijstel.
Mijn wens is om dit traject financieel haalbaar te laten zijn voor MKB bedrijven. Dus laten we zeggen, bedrijven met tussen de 2 en 80 werknemers. Ik kom zelf uit een ondernemersnest en heb een broertje-dood aan omhooggevallen adviseurs die iets komen halen in plaats van brengen. Tijd is kostbaar. Die van de ondernemer én die van de werknemers. Want laat maar eens een groep werknemers een traject volgen met nul effect. Kostbare tijd verspild die én betaald moet worden én niet besteed wordt aan de klant.
De totale prijs is afhankelijk van jullie vraag en de grootte van het bedrijf (want: bij meer mensen, ben ik iets meer tijd kwijt aan onderzoek en interventie). Een bedrijf dat al begonnen is en vastloopt heeft eenvoudigweg iets anders nodig dan een bedrijf dat niet weet waar ze moeten beginnen.
Wil je weten wat het voor jullie zou kosten? Stuur me een bericht en ik neem telefonisch contact op.
Denk je dat jullie bedrijf hier te klein voor is?
Dan betwijfel ik dat. Het is eenvoudiger om als ‘klein’ bedrijf een andere manier van organiseren te starten, dan om te veranderen nadat jullie enorm gegroeid zijn.
Benieuwd wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen? Stuur me een bericht en ik neem binnen 3 dagen contact met je op.
Ik ga je niet vertellen wat het je kost wanneer je niets doet en jonge werknemers blijven vertrekken of steeds aan je bureau staan met simpele vragen. Je kent de kosten van inefficiënt werken en werven van nieuw personeel zelf ook wel.